یک چیزی را میدانی جورج ؟ باید کمالگرایی را کمی کمرنگ تر کنم( تا بتوانم اینجا بنویسم). از بین تمام برچسب هایی که من را شبیه یک یخچال قدیمی برفک زده کرده است یکی شان محکم تر چسبیده؛ adhd. 

نیامده ام که بعد از مدتها تمام کارهای نصفه نیمه ام را ، تمام شکست ها و تنبلی هایم را گردنش بیندازم و بروم. فقط آمده م بگویم نشد. نشد که نشد. عیبی ندارد؟ اتفاقا کلی هم عیب دارد.سر تا پایش عیب است. اما جوری نیست که بخواهم بقیه ی روزهای عمرم را زهرمار کنم. پشیمانم؟ راستش نمیدانم. نمیدانم میتوانم بگویم ای کاش بیشتر تلاش میکردم. 

همه ی این نشدن ها دلیل نشد تا کتاب «خاطرات جراح آلمانی» را نخرم. فکر میکنم برای ذبیح الله منصوری هم نشده. منظورم را که میفهمی؟ اما همه ی این نشدن ها یک جایی گوشه ی دلش مانده و جمع شده. بعد با ترجمه ی کتاب دکتر سوبیران و خاطرات جراح آلمانی کمی از خودش را بروز داده. نمی توان سرزنشش کرد. در واقع اگر فکرش را هم بکنی آنقدر ها هم بد نیست. من را که دیگر میشناسی. من خدای دوست داشتن یواشکی چیزهایی هستم که هیچوقت خیال رسیدن و وصالشان را ندارم. چه درباره ی آدم ها و چه درباره ی شغل و حرفه.

که عشق را برای نرسیدن ساخته اند.

اما یک چیزی را در گوش ات بگویم جورج ... اگر خواستی بین خودمان نگهش دار: علاقه را می شود ایجاد کرد. هیچ علاقه ای از قبل بسته بندی شده دم در خانه ات منتظر تو نیست. تو چسب و کاغذش را میخری و کادو پیچش میکنی. آنهم با چنان حوصله و صبری ! 

دوباره نپرس که دوست پیدا کرده ای یا نه. داری میروی روی اعصابم. بله بله. پیدا کرده ام. چندتایش را هم پیدا کرده ام. از همانها که برایت کادوی روز تولد میگیرند و با چنان جدیتی توقع دارند تو نیز هم روز تولدشان یک هدیه ای بگیری ... از اینها اگر میگویی بله. اما خودمانیم دیگر، حوصله شان را ندارم. حوصله هیچکس را ندارم. بعضی اوقات خر میشوم البته! دلم میخواهد یک نفر را وارد زندگی ام کنم. و اغلب این کار را هم میکنم. بعد پشیمان میشوم.  باز دارم مهمل میبافم به هم؟ 

همینجا خداحافظی میکنم و میگویم : دوست دار تو ، خانوم ویلیامز.

پ.ن: همانطور که خودت هم معتقدی پسرجان، تو فقط یک دفترخاطرات نیستی که اسمش را گذاشته ام جورج. بالاخره از بین تمام جورج های دنیا دست کم یکی شان باید حاضر شود نامه هایم را بخواند ،نه؟

( خیال ندارم نامه هایم سمت و سوی عاشقانه به خود بگیرند.تو هم توقعی نداشته باش !)